Sikh!

Kursen jag går nu har två grupper. Den andra gruppen har pågått lite längre och det är bara invandrare i gruppen. Män och kvinnor från olika delar av Afrika, Afghanistan, Kina, Burma etc.
Många tillhör olika religioner. Det e helt fantastiska människor med otroliga berättelser.
Alltid glada, trevliga och så tacksamma över allt!
Det finns en man som heter Singh.
Han har en cool mössa och ett slags "skägg-nät" på sig. Alla var nyfikna på varför men ingen våga fråga i början.
Det visa sig iaf. att han är Sikh.
Jaha... tänkte jag! Det gjorde ju det hela inte så mycket klarare för mig iaf. så jag var ju tvungen att googla liksom!
Hittade en bra sida och började läsa.
Shit! Jag blev helt tårögd. En fantastiskt vacker religion. Kolla själva.. www.sikh.se!

Tyvärr får jag nästan säga, så går dom ut på praktik nu i sex veckor, så vi får inte träffa dom på ett tag!
Önskar dom verkligen lycka till!
I slutet av feb. ska vi ha knytkalas-lunch med allihop. Alla ska ta med något som dom tycker om!
DET ska bli jättekul och intressant. Blir dock lite svårt då det e lite olika dieter och så.
Inget griskött för muslimerna, inget nötkött för hinduerna, inget kött alls för Singh.
Tror det e enklast att köra på helt vegetariskt! Kanske nån soppa! =) Har ni några förslag?

I morgon skall vi på 3-års kalas för min brorsdotter Lova! Värsta stora tjejen nu ju! Det ska bli mys!

Hoppas ni alla får en fantastisk helg!
Och tack kära Anna för en mysig fika! Hoppas ni får sova i natt! ;)

Kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0